loading...
سئو در ایران
سئو بازدید : 56 پنجشنبه 18 مهر 1398 نظرات (0)

اگر عنوان این وبلاگ را می خوانید و به نوعی ، حتی فقط برای یک ثانیه ، به فیلم نمادین "سکوت بره ها" فکر می کنید ، به این باشگاه خوش آمدید - شما تنها نیستید!

با وجود این واقعیت که اصطلاح " cannibalization " برای بازاریابی دیجیتال خیلی مناسب به نظر نمی رسد ، این مفهوم اصلی مدت زمان طولانی است. این اصطلاح به سادگی مسئله وجود چندین صفحه در رقابت با همان دسته های کلیدی / یا کلمات کلیدی مشابه (یا بسیار مشابه) را مشخص می کند ، از این رو cannibalization.

منظور ما از cannibalization در SEO چیست؟
این مشکل تاسف آور و غالباً بدون توجه به پتانسیل سئو صفحات درگیر آسیب می زند. هنگامی که بیش از یک صفحه دارای کلمه کلیدی مشابه / مشابه است ، " سردرگمی " را در نگاه موتور جستجو ایجاد می کند ، و در نتیجه تلاش می کند تصمیم بگیرد که کدام صفحه برای کدام اصطلاح رتبه بندی شود.

به عنوان مثال ، بگویید وب سایت تجارت الکترونیک خیالی من کفش به صورت آنلاین می فروشد و من یک صفحه طبقه بندی اختصاصی ایجاد کرده ام که اصطلاح کفش های مچ پا را هدف قرار دهد: www.distilledshoes.com/boots/ankle-boots/


با دانستن اهمیت محتوای سرمقاله ، با گذشت زمان تصمیم می گیرم دو پست وبلاگ ایجاد کنم که مباحث مربوط به چکمه های مچ پا را در پشت تحقیق کلمات کلیدی قرار دهند: یک پست در مورد نحوه پوشیدن چکمه های مچ پا و دیگری در مورد 10 روش برتر برای پوشیدن چکمه های مچ پا در سال 2019:





یک ماه بعد ، من می دانم که برخی از صفحات وبلاگ من در واقع برای چند اصطلاح کلیدی رتبه بندی می شوند که صفحه دسته بندی تجارت الکترونیکی من در ابتدا برای آنها قابل مشاهده بود.

حال سوال اینجاست: آیا این خوب یا بد برای وب سایت من است؟

درام رول ، لطفا ... و جواب این است - بستگی به وضعیت ، کلمات کلیدی دقیق و قصد کاربر هنگام جستجو برای یک اصطلاح خاص دارد.

cannibalization کلمه کلیدی سیاه و سفید نیست - مناطق مختلف خاکستری وجود دارد و ما سعی خواهیم کرد که چندین سناریو را در این پست وبلاگ دنبال کنیم. توصیه می کنم 5 دقیقه وقت خود را برای بررسی این جمعه جالب Whiteboard که موضوع جستجو بسیار خوب است ، صرف کنید.

آدمخواری شدن کلمه کلیدی چقدر مشکل دارد؟
بسیار بیشتر از آنچه ممکن است فکر کنید - تقریباً در هر وب سایتی که در چند سال گذشته روی آن کار کرده ام ، درجه ای از آدمخواری وجود دارد که نیاز به حل دارد. تخمین زده می شود که یک صفحه واحد با این شماره چقدر می تواند عقب نگه داشته شود ، زیرا شامل گروهی از صفحات است که پتانسیل آنها محدود است. بنابراین ، پیشنهاد من این است که با تجزیه و تحلیل خوشه های صفحه هایی که دارای درجه ای از آدمخواری هستند به جای صفحات مجزا ، این مسئله را درمان کنید.

برای یافتن مشکلات cannibalization در جستجوگرها کجا رایج است؟
به طور معمول ، می توانید دو مکان اصلی برای آدمخواری را پیدا کنید:

1) در سطح داده های متا:
هنگامی که دو یا چند صفحه دارای داده های متا (برچسب ها و عنوان ها به طور عمده) هستند که کلمات کلیدی یکسان یا بسیار مشابه را هدف قرار می دهند ، آدمخواری اتفاق می افتد. این امر به یک نوع اصلاح کم فشار تر نیاز دارد ، زیرا فقط داده های متا به تنظیم نیاز دارند.

به عنوان مثال: سایت تجارت الکترونیکی من دارای سه صفحه مربوط به چکمه است که داده های متا زیر را دارند:

آدرس صفحه    برچسب عنوان    عنوان 1
/ چکمه / همه    / چکمه های زنانه - چکمه های مچ پا و چلسی | کفش مقطر    چکمه های مچ پا و چلسی زنانه
/ چکمه / چکمه مچ پا /    چکمه های مچ پا زنان | کفش مقطر    چکمه های مچ پا
چکمه / چکمه چلسی /    چکمه های زنانه چلسی | کفش مقطر    چکمه های چلسی
این نوع cannibalization کلمات کلیدی اغلب در سایت های تجارت الکترونیکی رخ می دهد که دارای صفحات زیادی دسته (یا زیر شاخه) با هدف هدف قرار دادن کلمات کلیدی خاص مانند مثال بالا هستند. در حالت ایده آل ، ما می خواهیم یک صفحه چکمه عمومی داشته باشیم تا اصطلاحات مربوط به چکمه های عمومی را هدف قرار دهیم ، در حالی که دو صفحه دیگر باید روی انواع خاص چکمه هایی که در آن صفحات می فروشیم تمرکز کنند: مچ پا و چلسی.

چرا به جای آن موارد زیر را امتحان نمی کنید؟

آدرس صفحه    برچسب عنوان جدید    هدر جدید 1
/ چکمه / همه    چکمه های زنانه - انواع چکمه های زمستانی | کفش مقطر    چکمه های زمستانی زنانه
/ چکمه / چکمه مچ پا /    چکمه های مچ پا زنان | کفش مقطر    چکمه های مچ پا
چکمه / چکمه چلسی /    چکمه های زنانه چلسی | کفش مقطر    چکمه های چلسی

بیشتر اوقات ، ما نمی توانیم متا داده های سایت تجارت الکترونیکی خود را متمایز کنیم تا زیر گروه کاملاً مشخصی از کلمات کلیدی را که باید برای آنها هدف قرار دهیم ، هدف قرار دهیم - از این گذشته ، این نکته اصلی داشتن صفحات دسته بندی زیادی است ، نه؟ اگر به موضوع علاقه دارید ، در اینجا یک پست وبلاگ که من در مورد این مقاله نوشتم ، پیدا کنید .

این واقعیت که صفحات تجارت الکترونیکی تمایل دارند که متن بسیار کمی در آنها وجود داشته باشد ، داده های متا را بسیار مهم می کند ، زیرا این یکی از عناصر اصلی موتورهای جستجو خواهد بود تا بدانند که چگونه یک صفحه با دیگری متفاوت است.

2) در سطح محتوای صفحه
هنگامی که cannibalization در سطح محتوای صفحه رخ می دهد (به این معنی که دو یا چند صفحه تمایل دارند موضوعات بسیار مشابهی را در محتوای بدن خود پوشش دهند) ، به طور معمول نیاز به کار بیشتری نسبت به مثال فوق دارد ، زیرا به مدیر وب سایت نیاز دارد که ابتدا تمام صفحات رقیب را پیدا کند و سپس تصمیم بگیرد. در مورد بهترین رویکرد برای حل مسئله

به عنوان مثال: بگویید تجارت الکترونیک من دارای دو صفحه وبلاگ است که موضوعات زیر را در بر می گیرد:

آدرس صفحه    هدف مقاله
/ وبلاگ / چکمه های چرمی چرمی /    پیشنهاد می کند که چطور از چکمه های چرمی مراقبت کنید تا ماندگاری بیشتری داشته باشند
/ وبلاگ / چکمه-تمیز کردن-راهنمای-2019 /    یک راهنمای 121 در مورد نحوه تمیز کردن انواع چکمه را نشان می دهد
این نوع cannibalization کلمه کلیدی به طور معمول در صفحات تحریریه یا صفحات معامله ای ارائه می شود که دارای مقدار قابل توجهی از متن هستند.

برای روشن شدن چیزی اساسی است: SEO معمولاً هنگام تولید محتوای سرمقاله ، محرک اصلی نمی باشد ، زیرا تیم های مختلف به دلایل اجتماعی و نامزدی در تولید محتوا دخیل هستند و به همین ترتیب. به خصوص در شرکتهای بزرگتر ، به راحتی می توان کمبود تعادل بین همه ادارات را چقدر دشوار ارزیابی کرد و چگونگی راحتی امور را از دست داد.

از دیدگاه خالص سئو ، می توانم اطمینان دهم که دو صفحه فوق به احتمال زیاد در معرض آدمخواری قرار دارند. علیرغم اینکه آنها دارای زوایای مختلف تحریریه هستند ، آنها احتمالاً برخی از مطالب تکراری بین آنها را نشان می دهند (بیشتر در مورد این بعدا).

از نظر موتور جستجو ، این دو پست وبلاگ چقدر متفاوت هستند ، که هر دو هدف از پرداختن به یک هدف نسبتاً مشابه هستند؟ این سؤال اصلی است که باید هنگام انجام این کار از خود بپرسید. پیشنهاد من به شرح زیر است: قبل از سرمایه گذاری وقت و منابع در ایجاد صفحات جدید ، سعی کنید مطالب موجود خود را مرور کنید.

انواع cannibalization در SEO چیست؟
به عبارت ساده ، شما می توانید 2 نوع اصلی را پیدا کنید:

1) دو یا چند صفحه فرود در وب سایت شما که برای همان کلمات کلیدی رقابت می کنند
به عنوان مثال ، ممکن است برای کلمه کلیدی "چکمه های مچ پا" ، دو صفحه من به طور همزمان رتبه بندی شوند:

آدرس صفحه    برچسب عنوان    رتبه بندی برای کلید واژه "چکمه های مچ پا"
صفحه A: / چکمه / همه    چکمه های زنانه - چکمه های مچ پا و چلسی | کفش مقطر    موقعیت 8
پابه ب: / چکمه / چکمه مچ پا /    چکمه های مچ پا زنان | کفش مقطر    موقعیت 5
آیا این یک مسئله cannibalization واقعی است؟ پاسخ هم بله و نه است.

اگر چندین صفحه برای یک اصطلاح رتبه بندی می شوند ، به این دلیل است که یک موتور جستجو عناصر هر دو صفحه را پیدا می کند که فکر می کنند به طریقی به پرس و جو پاسخ می دهند - بنابراین از نظر فنی ، آنها "آدمخوار" بالقوه هستند.

آیا این بدان معناست که شما باید در هر دو صفحه وحشت کنید و همه چیز را تغییر دهید؟ مطمئناً نه. خیلی به سناریو و هدف شما بستگی دارد.

سناریو 1
در مواردی که هر دو صفحه در صفحه اول SERPS دارای رتبه های بالایی هستند ، این می تواند به نفع شما باشد: فضای بیشتر اشغال شده به معنای ترافیک بیشتر برای صفحات شما است ، بنابراین با آن به عنوان آدمخوار "خوب" رفتار کنید.

در صورت بروز این موارد ، توصیه می کنم موارد زیر را انجام دهید:

در نظر بگیرید که توصیفات متا را تغییر دهید تا آنها را جذاب تر و بی نظیر از یکدیگر کنید. شما نمی خواهید هر دو صفحه یک پیام را نشان دهند و در تحت تأثیر قرار دادن کاربر موفق نیستند.
اگر متوجه شوید که در بین این دو صفحه ، "صفحه ثانویه / غیر در نظر گرفته شده " رتبه بالاتری دارد (برای مثال: صفحه A / چکمه / همه رتبه های بالاتر از صفحه B / چکمه / چکمه های مچ پا) برای اصطلاح چکمه های مچ پا. ') ، باید روی کنسول جستجوی Google (GSC) بررسی کنید تا ببینید کدام صفحه بیشترین تعداد کلیک را برای این اصطلاح دریافت می کند. سپس ، تصمیم بگیرید که آیا ارزش آن را دارد که سایر عناصر SEO خود را تغییر دهید تا به آن کلید واژه خاص رسیدگی کنید.
به عنوان مثال ، چه اتفاقی می افتد که من اصطلاح چکمه های مچ پا را از برچسب عنوان / چکمه / همه (صفحه A) و نسخه صفحه حذف کنم؟ اگر گوگل به جای صفحه / چکمه / چکمه / مچ پا به جای من (صفحه B) واکنش نشان می دهد ، که ممکن است موقعیت های بالاتری داشته باشد ، عالی است! اگر اینطور نیست ، بدترین سناریو این است که می توانید تغییرات را به عقب برگردانید و از لذت بردن از دو نتیجه در صفحه یکی از SERP لذت ببرید.

آدرس صفحه    برچسب عنوان    رتبه بندی برای کلید واژه "چکمه های مچ پا"
صفحه A: / چکمه / همه    چکمه های زنانه - چکمه های چلسی و انواع دیگر | کفش مقطر    تست کنید و تصمیم بگیرید

سناریو 2
در مواردی که صفحه A دارای رتبه بندی بالایی است ، یکی از SERPS و صفحه B جایی پیدا نشده است (فراتر از نتایج 15-20 برتر) ، این وظیفه شماست که تصمیم بگیرید که آیا این cannibalization جزئی ارزش وقت و منابع شما را دارد ، زیرا ممکن است این یک فوریت نباشد.

اگر تصمیم گرفتید که ارزش دنبال کردن را دارد ، توصیه می کنم موارد زیر را انجام دهید:

نظارت بر کلمات کلیدی را که به نظر می رسد دو صفحه نشان می دهند ، نگه دارید ، در صورتی که Google ممکن است در آینده واکنش متفاوتی نشان دهد.
پس از اینکه به مهمترین موضوعات خود رسیدگی کردید ، دوباره به این نقطه cannibalization جزئی برگردید.
سناریو 3
در مواردی که هر دو صفحه در صفحه دو یا سه از SERP رتبه بندی می کنند ، ممکن است این مسئله اتفاق بیفتد که cannibalization شما یک یا هر دو را عقب نگه دارد.

در صورت بروز این موارد ، توصیه می کنم موارد زیر را انجام دهید:

GSC را بررسی کنید تا ببینید کدام یک از صفحات شما بیشترین تعداد کلیک را برای آن کلمه کلیدی دریافت کرده است. همچنین باید اصطلاحات مشابه را بررسی کنید ، زیرا کلمات کلیدی در صفحه دو یا سه SERP با کلیک های بسیار کمی در GSC نشان می دهند. سپس تصمیم بگیرید که کدام صفحه باید تمرکز اصلی شما باشد - صفحه ای که از دید محتوا مناسب تر است - و برای آزمایش تغییرات در مورد عناصر SEO در هر دو صفحه آماده باشید.
برچسب ها ، عنوان ها و نسخه های صفحه خود را مرور کنید و سعی کنید مواردی پیدا کنید که به نظر می رسد هر دو صفحه با هم همپوشانی دارند. اگر درجه تکراری بین آنها واقعاً زیاد باشد ، ممکن است ارزش تلفیق / کانونیالیز / تغییر مسیر یکی به دیگری را داشته باشد (در ادامه به این مورد می پردازم).
2) دو یا چند صفحه فرود در وب سایت شما که برای همان کلمه کلیدی در حال چرخش هستند
این ممکن است به عنوان مثال ، کلمه کلیدی " چکمه های مچ پا " برای دو صفحه من در زمان های مختلفی رتبه بندی شود ، زیرا به نظر می رسد گوگل زمان دشواری را برای تصمیم گیری برای انتخاب این صفحه برای شرایط مختلف دارد.

آدرس صفحه    رتبه بندی برای کلمه کلیدی "چکمه های مچ پا" در تاریخ 1 ژانویه    رتبه بندی برای کلمه کلیدی "چکمه های مچ پا" در تاریخ 5 ژانویه
صفحه A: / چکمه / همه    موقعیت 6    رتبه بندی نیست
پابه ب: / چکمه / چکمه مچ پا /    رتبه بندی نیست    موقعیت 8
اگر این اتفاق برای شما افتاد ، سعی کنید به سؤالات زیر پاسخ دهید: این یک مسئله متداول است که من اطمینان دارم که بسیاری از شما با آن روبرو شده اید ، که در آن صفحات فرود بسیار ناپایدار به نظر می رسد و برای گروهی از کلمات کلیدی در غیر رتبه قرار می گیرند. شیوه ای متناسب

این تلنگر چه موقع شروع شد؟
با اشاره به لحظه مناسب در زمان شروع این همه ، به شما کمک می کند تا درک کنید که چگونه مسئله از اول به وجود آمده است. ممکن است یک برچسب متعارف اتفاق بیفتد یا از بین برود ، ممکن است تغییراتی در عناصر روی صفحه یا الگوریتم بروزرسانی موارد مختلف ایجاد شود؟

چند صفحه برای همان کلمه کلیدی فلیپ فالپ می شوند؟
هرچه تعداد صفحات کمتری در معرض نوسانات قرار بگیرد ، بهتر و آسان تر به آنها پرداخته می شود. سعی کنید تمام صفحات را درگیر کنید و تمام عناصری که ممکن است باعث ایجاد این بی ثباتی شود را بررسی کنید.

چند بار این صفحات فلیپ فلاپ می شوند؟
سعی کنید دریابید که چند مرتبه صفحه رتبه بندی برای یک کلمه کلیدی تغییر کرده است: تعداد کمتری ، بهتر. متقاطع زمان تغییرات را با آگاهی شما از سایت در صورت بروز تغییرات دیگر ایجاد می کنید.

اگر flip-flop فقط یک بار اتفاق افتاده است و به نظر می رسد متوقف شده است ، احتمالاً هیچ چیز نگران کننده نیست ، زیرا احتمالاً نوسانات یک طرفه در SERP است. در پایان روز ، باید به یاد داشته باشیم که گوگل تست را اجرا می کند و تقریباً هر روز تغییر می کند.

چگونه بفهمیم کدام صفحات قربانی آدمخواری هستند
من توضیح خواهم داد که من از چه ابزاری برای تشخیص شارهای اصلی cannibalization استفاده می کنم ، اما مطمئن هستم که چندین روش برای رسیدن به نتایج مشابه وجود دارد - اگر می خواهید نکات خود را به اشتراک بگذارید ، لطفاً در زیر نظر دهید!

ابزاری برای بکارگیری نوع 1 آدمخوار: وقتی دو صفحه فرود بیشتر برای یک کلمه کلیدی یکسان رقابت می کنند
من می دانم که همه ما ابزارهایی را دوست داریم که به شما در سرعت بخشیدن به کارهای طولانی کمک می کند و یکی از علاقه مندی های من اهورف است . من توصیه می کنم از روش فوق العاده آنها استفاده کنید که cannibals شما را در عرض چند دقیقه پیدا کند.

ویدیوی پنج دقیقه ای آنها را در اینجا مشاهده کنید تا ببینید که چگونه این کار را انجام دهید

من مطمئن هستم که SEMrush ، SEOMonitor و سایر ابزارهای مشابه توانایی بازیابی آن نوع داده ها را دارند ، شاید نه به همان سرعتی که روش Ahrefs ذکر شده در بالا. اگر هیچ ابزاری در اختیار ندارید ، کنسول جستجوی Google و Google Sheets دوستان شما خواهند بود ، اما این بیشتر یک روند دستی است.

ابزاری برای استفاده از نوع دوم cannibalization: هنگامی که دو یا چند صفحه فرود برای همان کلمه کلیدی در حال چرخش هستند.
در حالت ایده آل ، بیشتر ابزارهای ردیابی رتبه ای می توانند وقتی عملکرد یک کلید واژه را تغییر داده و رتبه بندی URL را با گذشت زمان انجام می دهند ، کشف کنند. در همان روز ، من فقط از همین ابزار ردیابی مانند Linkdex و Pi Datametrics استفاده کردم.

در Distilled ، ما از STAT استفاده می کنیم ، که این داده ها را در زیر History نمایش می دهد ، در برگه اصلی کلید واژه - به عنوان مثال تصویر زیر را مشاهده کنید.



یک مورد از این نوع ابزارهای رتبه بندی این است که این داده ها اغلب فقط با کلمه کلیدی قابل دسترسی است و به تجزیه و تحلیل داده ها نیاز دارد. این بدان معناست که برای بررسی کلیه کلمات کلیدی موجود در این cannibalization ممکن است کمی زمان نیاز داشته باشد ، اما بینش هایی که جمع می کنید به خوبی ارزش این تلاش را دارند.

داشبورد Google Data Studio
اگر به دنبال یک رویکرد سریعتر هستید ، می توانید داشبورد Google Data Studio را ایجاد کنید که به GSC شما متصل می شود تا داده ها را در زمان واقعی ارائه دهد ، بنابراین نیازی نیست وقتی فکر می کنید گزارش های خود را بررسی کنید. یک مسئله cannibalization وجود دارد (اعتبار به همکار من Dom ).

مثال ما از داشبورد شامل دو جدول است (به تصاویر زیر مراجعه کنید):



در جدول بالا لیست کامل متخلفان کلمات کلیدی برای مدت زمان انتخاب شده ثبت می شود. به عنوان مثال ، کلمه کلیدی "X" در بالای جدول ، 13 کلیک ارگانیک (total_clicks) از GSC در طی دوره مورد نظر ایجاد کرده و رتبه بندی URL را تقریباً 24 بار تغییر داده است (num_of_pages) .



جدول دوم (نشان داده شده در بالا) صفحات فردی را نشان می دهد که برای هر کلمه کلیدی برای دوره زمانی انتخاب شده رتبه بندی شده اند. در این مثال خاص ، برای کلمه کلیدی X ما (که ، همانطور که می دانیم در دوره زمانی انتخاب شده ، URL ها 24 بار تغییر کرده است) مسیر ستون لیستی از آدرس های اینترنتی اختصاصی را نشان می دهد که در حال چرخش هستند.

برای مقابله با cannibalization چه راه حل هایی باید بکار ببرم؟
مهم است که انواع مختلف شاهدانه ای را که ممکن است با آن روبرو شوید و سعی کنید با راه حل ها انعطاف پذیر باشید - مهم نیست که هر راه حل یکسان باشد.

من هنگام صحبت کردن در مورد انواع مختلف cannibalization شروع به لمس روی راه حل های ممکن کردم ، اما بیایید یک رویکرد جامع تر به پیش ببریم و توضیح دهیم که چه راه حل هایی در دسترس است.

تغییر مسیر 301
این سؤال را از خودتان بپرسید: آیا من به تمام صفحاتی که پیدا کردم cannibalize یکدیگر هستند نیاز دارم؟

در چندین مورد ، پاسخ نه ، و اگر اینگونه باشد ، 301 تغییر مسیر دوستان شما هستند.

به عنوان مثال ، شما ممکن است نسخه جدیدی را (یا بسیار مشابه) همان مقاله ای که سایت شما سالها پیش ارسال کرده اید ایجاد کرده باشید ، بنابراین ممکن است شما یکی از آنها را تغییر مسیر دهید - به طور کلی ، URL قدیمی تر ممکن است از نظر موتورهای جستجو دارای برابری بیشتری باشد. و به طور بالقوه می تواند برخی از بک گراند ها را با گذشت زمان جلب کند.

آدرس صفحه    تاریخ ارسال بلاگ
صفحه A: وبلاگ / چکمه های چگونگی پوشیدن-مچ پا    مه 2016
صفحه B: وبلاگ / چگونگی پوشیدن-مچ پا-چکمه-در-2019    دسامبر 2018
بررسی کنید که آیا صفحه A دارای بک لینک است یا خیر ، در این صورت ، چند کلمه کلیدی را برای آن رتبه بندی می کند (و رتبه بندی آن دسته از کلمات کلیدی تا چه اندازه مناسب است)

چه کاری انجام شود:

اگر صفحه A از عدالت و دید کافی برخوردار است ، 301 تغییر مسیر را از صفحه B به صفحه A انجام دهید ، کلیه پیوندهای داخلی (از سایت به صفحه B) را به صفحه A تغییر دهید و در صورت لزوم ابرداده های صفحه A را به روز کنید (از جمله مرجع به عنوان مثال 2019)
اگر نه ، برعکس را انجام دهید: یک تغییر مسیر 301 را از صفحه A به صفحه B کامل کنید و تمام پیوندهای داخلی (از سایت به صفحه A) را تغییر دهید و به صفحه B تغییر دهید.
کانونی سازی
در صورت نیاز به تمام صفحاتی که به هر دلیلی cannibalization می شوند (ممکن است PPC ، اهداف اجتماعی یا آزمایش باشد یا شاید فقط به این دلیل باشد که آنها هنوز هم مرتبط هستند) ، برچسب های متعارف دوستان شما هستند. تفاوت اصلی با تغییر مسیر 301 در این است که هر دو صفحه هنوز وجود خواهد داشت ، در حالی که حقوق صاحبان سهام از صفحه A به صفحه B منتقل می شود.

بیایید بگوییم که شما مقاله جدیدی ایجاد کرده اید که موضوع مشابهی با موضوع موجود دیگر را در بر می گیرد (اما دارای زاویه ای متفاوت است) و می فهمید که هر دو صفحه از یکدیگر cannibalize می کنند. پس از یک تحلیل سریع ، ممکن است تصمیم بگیرید که صفحه B "اصلی" شما باشد ، بنابراین می توانید از صفحه A با اشاره به صفحه B. از یک برچسب متعارف استفاده کنید. اگر محتوای دو صفحه به اندازه کافی متنوع است ، می توانید از canonicalization استفاده کنید. کاربران باید آن را ببینند اما نه به حدی که موتورهای جستجو فکر کنند متفاوت است.

آدرس صفحه    تاریخ ارسال بلاگ
صفحه A: وبلاگ / چگونگی پوشیدن-مچ پا-چکمه-با-شلوار جین    دسامبر 2017
صفحه B: وبلاگ / چگونگی پوشیدن-چکمه های قوزک پا بالا    ژانویه 2019
چه کاری انجام شود:

از صفحه A تا صفحه B. از یک برچسب کانونی استفاده کنید ، به عنوان یک تقویت کننده Google ، می توانید از یک برچسب کانونی برای مراجعه به صفحه B استفاده کنید.
بعد از ارزیابی میزان دسترسی و برابری لینک داخلی هر دو صفحه ، ممکن است بخواهید اگر این را مفید بدانید ، همه / برخی از لینک های داخلی (از سایت به صفحه A) را تغییر دهید و به صفحه B تغییر دهید.
دوباره بهینه سازی صفحات
همانطور که قبلاً به آن اشاره شد ، این در درجه اول شامل یک نوع ابرداده از نوع قارچ زدایی است ، این همان چیزی است که من در این مقاله به عنوان نوع 1 نامگذاری کردم. پس از شناسایی صفحاتی که به نظر می رسد داده های متا آنها با هم همپوشانی دارند یا به طریقی کلمات کلیدی مشابه / بسیار مشابه را هدف قرار می دهند ، باید تصمیم بگیرید که صفحه اصلی شما برای آن دسته از کلمات کلیدی / کلمات کلیدی است و دوباره بهینه سازی رقابت را انجام می دهد صفحات

مثال را در پست وبلاگ مشاهده کنید تا ایده بهتری داشته باشید.

ادغام محتوا
این نوع راه حل شامل یکپارچه کردن یک قسمت یا کل محتوای یک صفحه به قسمت دیگر است. هنگامی که این اتفاق افتاد ، تصمیم گیری در مورد این است که آیا صفحه ای را که محتوا را از آن جدا کرده اید ارزش دارد یا اینکه فقط 301 آن را به صفحه دیگری هدایت کنید ، تصمیم گیری دارد.

اگر فکر می کنید که cannibalization نتیجه محتوی مشابه یا کپی شده بین صفحات مختلف است ، از ادغام به عنوان گزینه استفاده می کنید ، همانطور که در ابتدا گفته شد ، احتمالاً نوع 2 cannibalization است. ابتدا باید صفحه اصلی خود را تأسیس کنید تا بتوانید در صفحات داخلی رقیب عمل کنید. ادغام محتوا نیاز به حرکت شما دارد به منظور متوقف کردن این مشکل و بهبود رتبه بندی ، محتوای توهین آمیز را به صفحه اصلی خود وارد کنید.

به عنوان مثال ، شما ممکن است مقاله جدیدی ایجاد کرده باشید که تحت عنوان محتوای خاص قرار گیرد (در این مثال ، تمیز کردن چکمه). سپس متوجه می شوید که پاراگراف از صفحه جدید B ، چکمه های چرمی و چگونگی مراقبت از آنها را لمس می کند ، چیزی که در صفحه A. آن را پوشش داده اید. در صورتی که هر دو مقاله به اهداف مشابه پاسخ دهند (یکی فقط تمیز کردن چرم ، دیگری) هدف قرار دادن چکمه های تمیز کردن به طور کلی ) ، پس ارزش آن است که محتوای توهین آمیز را از صفحه B به صفحه A تثبیت کنید ، و به جای پاراگراف که چکمه های چرمی را در صفحه B قرار می دهد ، یک پیوند داخلی به صفحه A اضافه کنید.

آدرس صفحه    تاریخ ارسال بلاگ
صفحه A: وبلاگ / چکمه های چرمی چرمی    دسامبر 2017
صفحه B: / blog / چکمه-تمیز کردن-راهنمای-2019 /    ژانویه 2019
چه کاری انجام شود:

قسمت متخلف مطالب را در صفحه B پیدا کنید ، آن را مرور کنید و قانع کننده ترین بیت های صفحه A را ادغام کنید
محتوای سلب شده را در صفحه B با یک لینک مستقیم داخلی که به صفحه A اشاره دارد ، جایگزین کنید
غالباً پس از ادغام محتوای یک صفحه به صفحه دیگر ، هیچ محدودیتی برای صفحه ای که محتوا از آن حذف شده است وجود ندارد ، بنابراین فقط باید هدایت شود (301).
چگونه می توانم در وهله اول اجتناب از cannalalization؟
بهترین راه برای جلوگیری از بروز حشیش ، یک کار ساده اما در عین حال کم ارزش است که شامل نقشه برداری از کلمات کلیدی است. اجرای یک استراتژی نقشه برداری صحیح برای سایت شما بخش مهمی از SEO شما به همان اندازه مهم است که به عنوان مثال در مورد کلمه کلیدی شما است.

Carson Ward یک پست عالی Moz Blog در مورد موضوع نوشته است ، توصیه می کنم نگاهی بیندازید.

"قصد" را به عنوان خوب انجام ندهید
راه دیگر برای جلوگیری از آدمخواری ، و آخرین نکته ای که می خواهم با شما در میان بگذارم ، شامل مواردی است که اکثر شما با آن آشنا هستید: هدف جستجو.

بیشتر اوقات ، ما کارها را به صورت واضح در نظر می گیریم ، فرض می کنیم گوگل به روشی خاص رفتار کند و نوع خاصی از نتایج را نشان دهد. منظور من از این عبارت است: هنگامی که روی نقشه برداری از کلمات کلیدی خود کار می کنید ، فراموش نکنید که قبل از فرض نتیجه خاص ، موتورهای جستجو از چه نوع نتایج نمایش می دهند. اغلب ، حتی گوگل مطمئن نیست و همیشه نیت به درستی دریافت نمی کند.

به عنوان مثال ، هنگام جستجو برای " ایده های هدیه کفش " و " ایده های هدیه برای دوستداران کفش " من دو SERP بسیار متفاوت دریافت می کنم با وجود این که قصد من یک نوع است: من به دنبال ایده هایی برای هدیه ای هستم که شامل کفش باشد.



SERP در سمت چپ SERP را برای جستجوی "ایده های هدیه کفش" نشان می دهد. این نمایش یک سری از تصاویر از Google Images با پیوند برای دیدن اطلاعات بیشتر ، یک صفحه سرمقاله (محتوای اطلاعاتی) ، و سپس بقیه نتایج همه صفحات تراکنش / تجارت الکترونیکی هستند که من می توانم از آن خریداری کنم. گوگل فرض کرده است که من می خواهم صفحات تجاری را ببینم چون ممکن است نزدیک به یک تبدیل باشم .

SERP در سمت راست ، SERP را برای جستجوی "ایده های هدیه برای نمایش عشق" نشان می دهد ، یک ردیف از تبلیغات Google Shopping و سپس یک قطعه برجسته برجسته ، از یک صفحه سرمقاله گرفته شده ، نشان می دهد ، در حالی که بقیه ترکیبی از صفحات معاملاتی و سرمقاله هستند. با پینترست دو بار در رده های بالای 10 قرار دارد. واضح است که گوگل مطمئن نیست من چه چیزی را ترجیح می دهم در اینجا ببینم. آیا من هنوز در مرحله در نظر گرفتن هستم یا در حال انتقال به تبدیل هستم؟

مثال بالا فقط یکی از موارد بسیاری است که هنگام انجام کار تحقیق و نقشه برداری از کلید واژه ها با آنها مواجه شدم. قبل از رفتن به دنبال یک کلمه کلیدی / کلمه کلیدی خاص ، سعی کنید همه این نکات را مورد خطاب قرار دهید:

بررسی کنید که آیا یکی از صفحات موجود شما قبلاً آن را پوشش داده است یا خیر.
اگر چنین است ، شما چقدر هدف کلمه کلیدی را پوشش داده اید؟ برای بهبود تمرکز من چه کاری می توانید انجام دهید؟ آیا آدمخواری وجود دارد که شما را عقب نگه دارد؟
اگر صفحه ای برای آن ندارید ، آیا ارزش ایجاد یک صفحه را دارید و پیامدهای آن در صفحات موجود شما چیست؟
بررسی کنید که چه نتیجه ای Google برای آن هدف از کلمات کلیدی را نشان می دهد ، زیرا ممکن است متفاوت از انتظارات شما باشد.
هنگامی که صفحه / بازدیدهای جدیدی ایجاد کردید ، با استفاده از نکاتی که در این پست وجود دارد ، دوبار بررسی کنید که شاهد حشیش غیرعمدی و غیرقابل برنامه ریزی نیستید.
نتیجه
cannibalization کلمات کلیدی یک مشکل کم اهمیت اما کم اهمیت است ، به خصوص برای سایت هایی که چندین سال است که فعالیت می کنند و در نهایت به داشتن تعداد زیادی صفحه می پردازند. با این حال ، نترسید - راه های ساده ای برای نظارت بر این مسئله وجود دارد و امیدوارم این پست بتواند در سریع تر کردن کل مراحل برای یافتن چنین مواردی به شما کمک کند.

در اکثر اوقات ، فقط در نظر گرفتن سایر عناصر سئو مانند بک لینک ، خزیدن و کپی کردن مطالب صرفاً منطقی است. در صورت امکان ، همیشه قبل از اعمال آن در سطح سایت یا دائمی شدن آنها ، ابتدا تغییرات خود را آزمایش کنید.

اگر شما نیز مانند من طرفدار اشتراک دانش هستید و فکر می کنید راه های بهتری برای کمک به آدمخواری وجود دارد ، لطفاً در زیر نظر دهید!

درباره SamuelMangialavori -

ساموئل منگیالاوری مشاور سئو در Distilled که از مهارت های تحلیلی و تفکر خلاق خود استفاده می کند که از سوابق محکمی در اقتصاد و استراتژی بازاریابی دیجیتال استفاده می شود ، برای کمک به مارک های تأسیس شده بر عملکرد SEO خود استوار است.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 18
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 19
  • بازدید امروز : 3
  • باردید دیروز : 20
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 29
  • بازدید ماه : 112
  • بازدید سال : 731
  • بازدید کلی : 2,954